Jaká slova používáte ve chvíli, kdy rozšiřujete svůj tým? Vzpomenete si ještě,
jak vypadal Váš inzerát? Obsahoval slovo hledáme? Chyba!
Slovo „hledat“ staví firmu do podřízené role. Když něco hledáme, máme toho nedostatek. Něco nám chybí. Co si asi pomyslí případný uchazeč? Možná něco podobného: „Hledají a nemají. A já splňuji vše, co potřebují. Já jsem to, co hledají.
Já mám pro ně velkou hodnotu.“
Ano, jak je známo, když je něčeho nedostatek, má to mnohem vyšší hodnotu,
než když je něčeho nadbytek.
A co kdybychom místo hledání nabízeli příležitost? Jak to bude podvědomě působit na uchazeče? Bude si říkat něco na způsob: „Jsou asi fakt dobří. Něco mají a teď to nabízí. To budou mít řadu zájemců, kteří o takovou příležitost stojí!“
Firma je dávána do atraktivního kontextu. Nestaví se do pozice, kdy něco nemá.
Právě naopak. Má „nadbytek“ a teď to nabízí.
Nevzbudí to náhodou u potenciálních uchazečů přeci jen o něco větší zájem?
A nebude to hrát trochu roli i ve chvíli, kdy se uchazeče optáme na jeho představu o výši platu?
Podívejte se zde na popis příležitostí, které nabízí naše firma.
P.S.: Slovo nabízet může být v jiném kontextu vnímáno naopak negativně. Zejména pak u obchodní schůzky působí příliš egocentricky. Za nabídkou je schováno: My něco máme a budeme Vám to nutit, prodávat. V tomto případě je vhodnější místo zašleme Vám nabídku říci např. zašleme Vám řešení. Za slovem řešení je totiž ukryt klient a východisko z jeho situace.
Autor: Peter Urbanec
Máte pravdu pán Urbanec, keď sa nad tým zamýšlam