Za jakou cenu se Vám bude nejlépe prodávat?

Co myslíte, jak je třeba nastavit ceny, aby se Vám Vaše produkty či služby skvěle prodávaly? Jak nastavit cenu, aby to zákazníkovi nepřišlo příliš drahé?

Obchodníci a podnikatelé mívají strach mluvit o ceně

A to je velká chyba. Když dojde řeč na cenu, je třeba si být absolutně jistý.

Jakékoliv zaváhání (verbální i mimoverbální) při komunikaci o ceně bude mít na další vývoj obchodního jednání fatální následky. Co tím dáváme zákazníkovi najevo?

Nejsem 100% přesvědčen o hodnotě tohoto produktu (služby). Jen to na Vás zkouším. Třeba mi to vyjde.

A kdo jiný má být přesvědčený o produktu (službě), když ne obchodník (podnikatel)? Jak můžeme přesvědčit někoho o přínosu a ceně něčeho, čemu sami 100% nevěříme?

Stejně negativně bude působit i obhajování ceny. A rovněž jakékoliv slevy. To vše jsou projevy naší nejistoty a nedostatečné víry.

cena pri prodeji blog

Tak jaká musí být cena?

Nehledejme nějaké konkrétní absolutní číslo. Náš obchod neskutečně nakopne to, když budeme prodávat za ceny, které nám ve srovnání s tím, co zákazník získá, přijdou směšné.

V tu chvíli budeme mít zcela jinou energii, když budeme o produktu (službě) mluvit. Budeme mít úplně jinou řeč těla! Nezadrhneme se a nebudeme mít potřebu cenu obhajovat, natož dávat slevy. Bude vidět, že tím žijeme.

Co myslíte, přenese se toto nadšení, tato energie a víra na samotného zákazníka?

A jak!

Co je lepší, než slevy?

Něco navíc. Vždy mám připravenou nějakou třešničku na dortu. Pokud má zákazník potíže s cenou mého produktu, nezlevním. Jsem si vždy 100% jistý jeho kvalitou, hodnotou a přínosem.

Místo toho přidám něco zajímavého navíc. Ideálně něco, co má pro mne malé náklady (časové i finanční) a pro zákazníka velkou hodnotu. A pak už nic nebrání finálnímu ano.

Autor: Josef Cvrček

Josef Cvrček

Komentáře
  1. Markéta Kelbelová napsal:

    Dobrý deň, vďaka za váš článok. Presne toto stále riešime, že cenu máme nastavenou tak, že aby bola skvelá pre nás i pre klienta. No v našom prípade je ale troška problém nájsť produkt, ktorý by sme dali navyše. Sme výrobcovia agility prekážok http://www.kelbelagility.sk a naše produkty sú v cenne od 280euro najlacnejšie. Mimo iné sú náročné na výrobu. Bola by som vďačná za akúkoľvek radu. Vopred ďakujem

  2. Martin napsal:

    Dobrý den, nevím jestli jsem dnes unavený nebo méně chápavý ale mohl byste mi objanit jak myslíte větu: Nehledejme nějaké konkrétní absolutní číslo. Náš obchod neskutečně nakopne to, když budeme prodávat za ceny, které nám ve srovnání s tím, co zákazník získá, přijdou směšné…. takže jaké ceny by to měly být ? takové za kterýma si stojíme? Což by mělo být normální a zdravé, nebo pod cenou trhu což je podle mě sebevražda..jinak se zbytkem co píšete samosebou souhlasím.

    pěkný den a děkuji
    Martin Poštulka

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..