Každý den dávají stovky ba tisíce kvalitních pracovníků výpovědi na stoly svých nadřízených. Škoda. Ve většině případů tomu tak nemuselo být.
Studie Gallupova ústavu z roku 2013, State of the American Workplace, potvrzuje
mé vlastní manažerské zkušenosti.
Pokud manažeři své pracovníky často kritizují a hledají na nich chyby, o změně zaměstnavatele uvažuje 22 % zaměstnanců.
Přitom pokud manažeři uznávají alespoň jednu ze silných stránek svých pracovníků
a dávají jim pozitivní zpětnou vazbu, o odchodu z firmy uvažuje jen
1% zaměstnanců!
A víte, co je největším kamenem úrazu? Že když jsou zaměstnanci tak trochu ignorováni a nemají od svého vedení žádnou zpětnou vazbu, uvažuje
o odchodu 40% z nich!
S ohledem na loajalitu a angažovanost lidí je tedy mnohem lepší kritizovat a hledat chyby svých podřízených, než nedělat nic!
Nebudeme ale dělat kompromisy a jako správní lídři se zaměříme na silné stránky svých pracovníků.
Chcete prubířský kámen pravdy? Kdy jste naposledy dělali hodnotící rozhovory s lidmi, které vedete? Je to běžná součást Vaší praxe? A znáte silné stránky lidí, které vedete?
Mám pro Vás jeden úkol. Pokud jste jej nikdy nedělali, udělejte ho.
Proč? Protože razantně zvýšíte angažovanost svých lidí!
Průměrně je v každé firmě angažováno pouze 28% lidí. To jsou spokojení lidé,
kteří pracují s nadšením a posouvají firmu vpřed.
Dalších 55% je neangažováno. Nejsou ve firmě spokojení. Rozhodně se nepředřou.
A 17% lidí je aktivně neangažováno. Nejen že jsou ve firmě nešťastní, ale dávají svou nešťastnost aktivně najevo. Každý den podkopávají to, co Vaši angažovaní lidé dělají. A co hůř, jejich počínání je velmi nakažlivé.
Sepište tedy své lidi, které vedete. U každého najděte a zapište všechny jeho silné stránky.
Lidé, kteří ve své práci využívají svých silných stránek, jsou až 6x více angažovaní, než ti ostatní. Jsou tedy i mnohem produktivnější!
Nemluvě o tom, že je pak pro Vás mnohem snazší dávat jim pozitivní zpětnou vazbu.
A díky ní bude o odchodu z firmy uvažovat jen 1% zaměstnanců, pamatujete si?
A navíc je v tom další ohromná úleva i pro Vás.
Mnohem snazší je totiž podpořit a rozvíjet silné stránky člověka než vylepšovat jeho slabé stránky. Nemusíme chodit daleko. I my přeci raději děláme to, v čem se cítíme silní 😉
A je naprosto přirozené, že čím silnější někdo v něčem je, tím více se mu nedostává zas někde jinde. Je na nás manažerech s tím umět pracovat. Umět podpořit a využít silnou stránku a eliminovat, nikoliv vylepšovat, stránku slabou.
Tak tedy, pokud ještě nemáte sepsané silné stránky svých pracovníků, pak hurá na to 🙂
Autor: Peter Urbanec
Jednoduché, při tom velmi užitečné
Díky
jv