K loajalitě a spokojenosti zaměstnanců stačí neuvěřitelně málo!

Loajalita zaměstnanců

Každý den dávají stovky ba tisíce kvalitních pracovníků výpovědi na stoly svých nadřízených. Škoda. Ve většině případů tomu tak nemuselo být.

Chybějící zpětná vazba? Začátek konce!

Studie Gallupova ústavu z roku 2013, State of the American Workplace, potvrzuje
mé vlastní manažerské zkušenosti.

Pokud manažeři své pracovníky často kritizují a hledají na nich chyby, o změně zaměstnavatele uvažuje 22 % zaměstnanců.

Přitom pokud manažeři uznávají alespoň jednu ze silných stránek svých pracovníků
a dávají jim pozitivní zpětnou vazbu, o odchodu z firmy uvažuje jen
1% zaměstnanců!

A víte, co je největším kamenem úrazu? Že když jsou zaměstnanci tak trochu ignorováni a nemají od svého vedení žádnou zpětnou vazbu, uvažuje
o odchodu 40% z nich
!

S ohledem na loajalitu a angažovanost lidí je tedy mnohem lepší kritizovat a hledat chyby svých podřízených, než nedělat nic!
Nebudeme ale dělat kompromisy a jako správní lídři se zaměříme na silné stránky svých pracovníků.

Chcete prubířský kámen pravdy? Kdy jste naposledy dělali hodnotící rozhovory s lidmi, které vedete? Je to běžná součást Vaší praxe? A znáte silné stránky lidí, které vedete?

Angažovanost zaměstnanců je na kritické úrovni

Mám pro Vás jeden úkol. Pokud jste jej nikdy nedělali, udělejte ho.
Proč? Protože razantně zvýšíte angažovanost svých lidí!

Průměrně je v každé firmě angažováno pouze 28% lidí. To jsou spokojení lidé,
kteří pracují s nadšením a posouvají firmu vpřed.

Dalších 55% je neangažováno. Nejsou ve firmě spokojení. Rozhodně se nepředřou.

A 17% lidí je aktivně neangažováno. Nejen že jsou ve firmě nešťastní, ale dávají svou nešťastnost aktivně najevo. Každý den podkopávají to, co Vaši angažovaní lidé dělají. A co hůř, jejich počínání je velmi nakažlivé.

Sepište tedy své lidi, které vedete. U každého najděte a zapište všechny jeho silné stránky.Loajalita zaměstnanců

Dělají Vaši lidé pro firmu právě to, v čem jsou silní?

Lidé, kteří ve své práci využívají svých silných stránek, jsou až 6x více angažovaní, než ti ostatní. Jsou tedy i mnohem produktivnější!

Nemluvě o tom, že je pak pro Vás mnohem snazší dávat jim pozitivní zpětnou vazbu.
A díky ní bude o odchodu z firmy uvažovat jen 1% zaměstnanců, pamatujete si?
A navíc je v tom další ohromná úleva i pro Vás.
Mnohem snazší je totiž podpořit a rozvíjet silné stránky člověka než vylepšovat jeho slabé stránky. Nemusíme chodit daleko. I my přeci raději děláme to, v čem se cítíme silní 😉

A je naprosto přirozené, že čím silnější někdo v něčem je, tím více se mu nedostává zas někde jinde. Je na nás manažerech s tím umět pracovat. Umět podpořit a využít silnou stránku a eliminovat, nikoliv vylepšovat, stránku slabou.

Tak tedy, pokud ještě nemáte sepsané silné stránky svých pracovníků, pak hurá na to 🙂

Autor: Peter Urbanec

Peter Urbanec fotografie

Komentáře
  1. Jarda napsal:

    Jednoduché, při tom velmi užitečné
    Díky
    jv

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..