Jednu dubnovou středu se v pražské konferenční hale rozsvítilo více než dvě stě očí, stejný počet uší nastražil pozornost na jednu osobu na jevišti. Na Petra Urbance, který s energií sobě vlastní “vlétl” mezi zúčastněné.
Motivační impulzy, které mění řadě lidem kvalitu života, přinášíme v online podobě. Protože některým se může tento virtuální svět zdát příliš neosobní, chtěli jsme zpřístupnit možnost setkání s Petrem naživo. Aby měl každý možnost vyžádat si odpověď na ty nejpalčivější otázky svého života.
Během semináře se pozitivní energie převalila celým sálem tam a zpět. Petr si připravil 4-hodinový program, jehož kouzlo a síla tkvělo právě v interakci s diváky. Ti spolupracovali s nasazením pilných školáků a zanícením těch, kteří vědí, že osobní rozvoj je v rukou každého z nás.
Velmi zajímavý okamžik nastal na konci konference, kdy Petrovi jedna účastnice položila dotaz týkající se tématu naslouchání, tzv. “čtyř uší”
Podívejte se na Petrovu odpověď:
1. Informační ucho – Přijmu sdělení jako informaci: Např.: když manželka “chytí” první moji otázku: “Co je to zelené, co mi to plave v polévce?” na informačním uchu, tak řekne: „To je špenát miláčku“. Já tedy odpovím: „Děkuji, je to moc dobré.“
2. Vztahové ucho – Přijmu sdělení vztahově. Tedy podle příkladu výše: “Co je to zelené, co mi to plave v polévce? “ Má manželka odpoví: „ Co zase máš, ty? To je špenát!!“ Přijme sdělení vztahovačně a bere to jako výčitku.
3. Hodnotové ucho – Krásný příklad: Budu jako partner volat své milé, ona hovor přijme, a já jí povím: „Miláčku už ti volám po 9-té, chci ti říct, že tě miluji…“ Nyní nastává otázka, na “jakém uchu” to má partnerka zachytí. Pokud vztahově, může informaci přijmout jako výčitku: „Co si myslíš, že tady nic nedělám, nebo co?!“ Nebo – jak jsem nazval toto ucho – přijme informaci hodnotově: partnerka vnímá, že vysílač (tedy já) jí posílá informaci, kde chci ukázat, že bych ji zavolal i 25x, a chci tím dokázat, jak moc ji miluji. Čili chci ti dát najevo, že když volám, můj důvod proč říkám, že volám po 9-té, není výčitka, ale abys věděla, že jsem si dal práci a tolikrát vytáčím číslo.
4. Aktivní ucho – Když někomu zavoláš a řekněme, že ho máš vyzvednout za 5 minut devět u domu, a tvé sdělení je, že už 15 minut stojíš v zácpě. Dotyčný příjemce uvidí na displeji tvé jméno a kvapně hovor přijme a řekne:„Jo,jo, Péťo, už jdu dolů“. A ani mu nestačím předat informaci, kvůli které volám – „Nechoď, mám zpoždění“.
Dotaz z publika: Poraďte nám, jak máme udělat, aby to druzí vzali tím uchem, kterým chceme, aby to vzali..
Peter: Nepřebírejte zodpovědnost za uši někoho jiného 😀 😀 ! To je teorie vysílače a přijímače.
Autor: Zdeňka Kamišová
I
I