Pokud budete mluvit s člověkem, který se převážně orientuje na fakta:
„Vyžaduji výkon, je potřeba, abychom všichni zabrali a zvýšili svůj výkon alespoň o 20%. Musíme dosáhnout lepších výsledků a vyššího zisku. Jinak by mohla mít firma opravdu nepříjemné finanční potíže.“
Ptejte se ho na emoce:
„Co si myslíš, jak to budou vnímat tví lidé, když budeš brát zřetel jen na výkon a na výsledek?“
A obráceně, pokud člověk hovoří převážně o emocích:
„Já to chápu, je to opravdu náročné období. Práce je těžká a musíme dělat v nepříjemném časovém presu.“
Ptejte se ho na fakta:
„Jaký si myslíš, že bude mít tento přístup vliv na výkon a na výsledky?“
A NAPIŠTE NÁM, JAKÝ ZPŮSOB KOMUNIKACE POUŽÍVÁTE VY?
Tohle video je Petře, nepřekonatelné :-). Výstižněji to nikdo nevyjádřil! Aplikuju to pravidlo od té doby, co jsem ho viděla (a to už je hezkou řádku let) a funguje to výborně. Jasná pravidla a vyžadování jejich dodržování je podle mě základ úspěchu každého manažera, určitě v dlouhodobém horizontu
Faktá a pocity, vyváženosť váh = spojené nádoby
a nie je to opačne? keď sa rozprávam s „pociťákom“ bude vnímať a brať fakty? a bude „na fakty“ zameraný manažér reagovať na pocity? nebude im to cudzie a nebudú vedieť reagovať? trochu tomuto videu nerozumiem…
Krásné, věcné, stručné … všeříkající….děkuji a pohodový den přeji. S úctou velikou *:) M.