Dříve než odejdete na obchodní schůzku…

Zastavte se na chvíli a podívejte se na tohle krátké video.

Podělte se s námi: Jaký tip obchodníků potkáváte ve své praxi častěji?

Ty první, nebo ty druhé? Napište nám dolů do diskuse!
hh

Stručný přepis videa s Petrovým obchodnickým tipem:

Když jsem do svého výukového střediska v Liptovském Jáně potřeboval zavést kamerový systém a ochránit objekt, vybíral jsem ze spousty nabídek. Ve finále jsme si vybrali 2 firmy.
Zástupce 1.společnosti působil velmi dobrým dojmem, na stupnici hodnocení měl 9 z 10ti bodů. Po vzájemné výměně vizitek vytáhl katalogy a začal velmi zajímavě vyprávět o kamerách, o systémech zobrazování atd. Po hodinovém jednání mi katalogy nechal k prostudování a odešel. Měl jsem z toho zajímavý pocit. Sem tam jsem se na něco zeptal, ale 90% času hovořil on.
O týden později přišel chlapík, který působil na první dojem tak, že na stupnici hodnocení bych mu dal 6tku (přičemž 5tka je minimum pro uzavření obchodu). Nijak mne nenadchl, ale byl akceptovatelný. A víte, co tento chlapík udělal jako první? Navrhl mi, abychom si společně prošli všechny prostory. Kladl velmi zainteresované dotazy k jednotlivým oblastem, zapisoval si a kreslil. Dotazoval se i na zdánlivé detaily. Venku jsme byli asi 30 minut.
Co myslíte – měl jsem potřebu ptát se ho, jak dlouho je firma na trhu? Kolik aplikací mají za sebou?
Kterého obchodníka jsme si nakonec vybrali? 🙂
Komentáře
  1. Štefan napsal:

    Volba padla na druheho OZ. Riešil konkrétnu potrebu klienta tj. ochrana majetku. Prví OZ vlastne len prezentoval ake systémy má v ponuke, ale neriešil ich cielené využitie.
    Bohužial si myslím, že tých čo neriešia priamo potrebu klienta, ale potrebu svoju (v tomto prípade prezentacia systémov tj.prví OZ) je viacej. Takže takýto síce vypadá, že má naštudované všetko okolo sortimentu, ale zapomíná na to najdoležitejšie a to tvorit ponuku podla realných potrieb klienta.

  2. Didy napsal:

    Určitě toho druhého, protože ten přesně věděl, co a kam bude potřeba instalovat a už v mysli pracoval na konkrétním projektu. Kladl otázky, ze kterých už tvořil plán návrhu. Cítila jsem z něho profesionalitu a zkušenosti.

  3. Palo Valčo napsal:

    Tak určite ja druheho.Lebo bol ľudský,zaujímal sa o klienta a hlavne zisťoval potreby klienta,chcel vidieť čo treba zabezpečiť, to znamena že ho vtiahol do obchodu aktivne,prejavil záujem.Ten druhý sice mal prehľad aj dobru prezentaciu ale nezišiel na zem .

Napsat komentář: Štefan Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..